کمیته بین المللی صلیب سرخ رسالت اصلی خود را به خوبی ایفا کند

کمیته بین المللی صلیب سرخ رسالت اصلی خود را به خوبی ایفا کند

آوای میهن نیوز-مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: انتظار داریم کمیته بین المللی صلیب سرخ رسالت اصلی خود را بر اساس پروتکل های الحاقی ژنو در خصوص حمله به غزه به خوبی ایفا کند.

حکمت اله هاشمی در جلسه هم اندیشی با دانشجویان فعال عضو داوطلب هلال احمر ضمن تبریک هفته داوطلب و دانشجو با بیان اینکه، امیدوارم این نشست های هم اندیشی منشا تحول و تغییر در رفتار و باورها و الگوی خوبی برای جامعه هدف باشد، افزود: روز دانشجو باید روز مطالبه گری از مسئولان باشد.

وی تاکیدکرد: مسئولان نیز باید پاسخگوی منطقی برای مطالبه گری را داشته و در معرض دید و مطالبات دانشجویان باشند چرا که آینده کشور در دست جوانان است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه وقایع های رخ داده شده تاثیری بر زندگی اجتماعی دارد، افزود: بسیاری از مناسبات های نامگذاری شده بدلیل رویداد هایی است که باید در گذر زمان مجدد تکرار و تحلیل شود که یکی از این رویداد ها روز دانشجو به شمار می‌رود که به این موضوع پرداخته شود.

هاشمی، با بیان اینکه امروز شاهد نقص حقوق بشر توسط رژیم اشغالگر هستیم، اظهارداشت: باتوجه به اتفاقات اخیری که در غزه رخ داده است، شاید سوال باشد که چرا این جنگ ها و مناقشات بوجود بیاید و صلح پایدار باید در کجا مطرح شود.

وی ادامه داد: در جنگ غزه مشخص شد که جوامع بین الملی رسما عرضه دفاع بحق مردم مظلوم غزه را ندارند  که باید در جوامع بین الملی نسبت به این موضوعات  نشست هایی باشد تا آسیب های موجود شناسایی شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه آن چیزی که در صلیب سرخ جهانی رخ داد و همه جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ  اعتقاد داشتند که جانانه دفاع کنند، تاکیدکرد: صلیب سرخ جهانی با دفاع از حقوق افراد آسیب دیده بنا شده است و نگاه صلیب سرخ جهانی در کمیته  فدراسیون صلبیب سرخ و کمیته صلیب سرخ است.

هاشمی با اشاره به اینکه در حوزه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ جهانی در  حوزه حوادث و سوانح نقصی وجود ندارد و  کارکرد های قابل قبول را داشته است، افزود: ولی متاسفانه در حوزه کمیته بین المللی صلیب سرخ که در مناقشات جنگی و نظامی  وارد عمل می شوند، این  تعادل در صلیب سرخ بهم خورده است و عدم تعادل را مناقشات نظامی رژیم جعلی اسرائیل به  مردم مظلوم غزه شاهد هستیم.

وی متذکر شد:  به صراحت نقص حقوق بشر در حمله ناحق به مردم مظلوم غزه را شاهد بودیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همه ما  به عنوان جمعیت هلال احمری ها در سراسر  کشور نشست ها و تجمعاتی  را داشته و نقص حقوق بشر را فریاد زدیم و تقاضا کردیم که کمیته صلیب سرخ رسالت اصلی را در این حوزه ایفا نکرده و بسیار ضعیف عمل کرده است.

هاشمی اظهار کرد: با توجه به پروتکل های الحاقی کنوانسیون صلیب سرخ  به هیچ وجه هیچ کشوری حق تعرض به افرادی که غیر مسلح هستند را ندارند ولی متاسفانه شاهد نقص آشکار این پروتکل ها بودیم که جا دارد این دستورالعمل مجدد بررسی شود تا  به یک نتیجه برسد.

هاشمی با بیان اینکه به عنوان جمعیت هلال احمری ها این نقص حقوق بشر را محکوم میکنیم چراکه عضو تاثیر گذار این کنوانسیون هستیم، افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی بدون توجیه بیمارستان  ها و نیروهای امدادی را مورد هدف قرار میدهد  در حالی که نباید هیچ تعرضی به  نیروهای کمک  رسان امدادی صورت بگیرد و باید این نقص حقوق بشر فریاد زده و در شبکه های مجازی اشاعه و خواستار پاسخ گویی نسبت به این نقض حقوق بشر هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز در جامعه ای که زندگی می‌کنیم حاصل رشادت ها و جان فشانی های جوانان می باشد که در مقطعی از زمان مورد هجمه و حمله دشمنان قرار گرفته است، افزود: متاسفانه اعتقادات و واقعیت هایی که در دل حقیقتی بوده به فراموشی سپرده می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه همه ما قرآن را به عنوان میراث پیامبر بوده و در همه جوامع قابل تحلیل است ایمان داریم، افزود: قرآن برای یک نسل نیست بلکه از زمان خلقت تا پایان خلقت برای بشریت و یک حقیقت و واقعیتی محسوب می شود که باید پذیرفته شود.

هاشمی با بیان اینکه در همه مسائل باید به آیات قرآن رجوع کنیم، اظهار داشت: امروزه باورها و رفتار های ما مورد حمله قرار گرفته و دشمن با علم روان شناسی باورها را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه امروز جنگ نرم افزاری و عقاید است، افزود:  متاسفانه برخی از الگوهای موجود رفتارشان متناسب با قرآن و اعتقادات نیست اما الگوهای اصلی و واقعی ما قرآن و ائمه اطهار( ع)است که باید دانشجویان در این خصوص مطالعه داشته و بتواند پاسخ بسیاری از شبهات را بدهد.

Share this post