۱۶۰ کیلومتر به راه‌های اصلی استان زنجان اضافه شده است

۱۶۰ کیلومتر به راه‌های اصلی استان زنجان اضافه شده است

میهن نیوز-سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان هفت پروژه راه اصلی را در سطح استان در دست اقدام دارد،گفت: طی سالهای اخیر با برنامه ریزی و متناسب با اعتبارات تخصیص یافته،۱۶۰ کیلومتر راه اصلی تعریض و بهسازی شده است.

سید احمد خلیلی در گفتگو با خبرنگار ما،با بیان اینکه تعریض و چهاربانده کردن محورهای استان هم ضروری وهم نیاز به اعتبار بالایی دارد،گفت: فراهم سازی شرایط لازم برای جابجایی سریع، ایمن،روان،ارزان،مطمئن و پاسخگویی به تقاضای حمل و نقل وظیفه ای خطیر و اساسی در جهت تامین حقوق اجتماعی و حرمت نهادن به انسانها و گسترش عدالت اجتماعی تلقی می شود.

وی ،با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی علاوه بر ماموریت های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است،اظهار کرد:وجود شبکه های ارتباط جاده ای نقش بسیار مهم و بنیادی در تحولات اجتماعی،اقتصادی و توسعه کشور دارد.

استان زنجان ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه دارد

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، به میزان طول شبکه راههای استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: این استان دارای بیش از پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه است که شامل ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه،۱۳۰ کیلومتر بزرگراه،۳۵۰ کیلومتر راه اصلی ،۷۵۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول راه روستایی می باشد.

خلیلی گفت: حجم بالای ترانزیت کالا و مسافر از محورهای مواصلاتی استان و افزایش حوادث جاده ای نگاه ویژه ای را جهت ارتقاء محورهای آن از سوی مسئولین امر می طلبد.

وی،بیان داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به عنوان مجری پروژه های تفویضی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هفت پروژه راه اصلی در سطح استان در دست اقدام دارد.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه بیش از «۵۴۰ کیلومتر »مجموع طول راه است که به دلیل افزایش حجم ترافیک، نیاز به چهاربانده شدن دارند،گفت: طی سالهای اخیر با برنامه ریزی و متناسب با اعتبارات تخصیص یافته،«۱۶۰ کیلومتر» از این مقدار با مشخصات راه اصلی احداث شده است.

خلیلی،با یادآوری اینکه ادامه عملیات اجرایی شامل تعریض و بهسازی و چهار بانده کردن این محورها ادامه دارد،ابراز داشت: تلاش ما بر این است در سال جاری نزدیک به« ۲۰ کیلومتر» که شامل حدود«۱۰ کیلومتر »از قطعه دو محور سلطانیه -قیدار و «۱۰ کیلومتر» هم از قطعه یک زنجان –سلطانیه-ابهر در صورت فراهم بودن شرایط جوی طی سال جاری به مرحله آسفالت ریزی و بهره برداری برسد.

Share this post