۸۱درصد از افراد زیر پوشش درمانی بیمه سلامت،  سرانه بیمه پرداخت نمی کنند

۸۱درصد از افراد زیر پوشش درمانی بیمه سلامت،  سرانه بیمه پرداخت نمی کنند

آوای میهن نیوز-مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت:  ۸۱درصد از افراد زیر پوشش درمانی بیمه سلامت،  سرانه بیمه پرداخت نمی کنند که شامل دهک های پائین و روستائیان  می شود.
سعید کرمی زنجانی امروز چهارشنبه در نشست خبری با تبریک دهه فجر ، اضافه کرد:تاکنون چهار هزار و ۵۶۵ مورد خدمت سرپایی به بیمه شدگان استان در حوزه ناباروری ارائه شده که ۵۰ درصد آن به روستاییان اختصاص داشته است.
وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است افزود: دولت سیزدهم پوشش خدمات ناباروری توسط بیمه های پایه  در دولت سیزدهم اتفاق افتاد  و این خدمات برای گروههای هدف از اواخر سال ۱۴۰۱ تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفت.
وی در ادامه تصریح کرد: با سازوکارهای اتخاذ شده، زمینه عقد قرارداد ارایه خدمات روان درمانی بیمه سلامت در حوزه های روانشناسی بالینی و سلامت فراهم شده است و درخواست هایی برای عقد قرارداد در حوزه روان درمانی به این اداره کل اعلام شده و موارد ارجاعی از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
کرمی زنجانی با بیان اینکه برای پوشش درمان دانشجویان اتباع خارجی نیز مکاتبات لازم با دانشگاه های استان انجام شده است، افزود: به دانشگاه های استان اعلام شده تا  دانشجویان اتباع خارجی را در این زمینه معرفی کنند.
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: همچنین برای تسهیل گری، زمینه تمدید اعتبار دفترچه روستاییان در سامانه شهروند فراهم شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون بیماران مبتلا به ۵۰ نوع بیماری خاص و صعب العلاج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این مهم در راستای خدمت رسانی بهینه به گروههای هدف است.
این مسوول گفت:در خصوص تعهدات مالی کلیه از ۴۰میلیون تومان به ۵۸میلیون تومان رسیده است.
به گفته کرمی زنجانی، سازمان بیمه سلامت از درمان محوری به سمت پژوهش و تحقیق پیش می رود که در این زمینه مرکز ملی تحقیق و پژوهش سلامت در استان راه اندازی شده است.

Share this post