استان زنجان در عرصه های مختلف دارای توفیقات بیشماری است

استان زنجان در عرصه های مختلف دارای توفیقات بیشماری است

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: بازگویی مشکلات دلیل بر انجام ندادن امور و اقدامات مختلف نیست و استان در عرصه های مختلف دارای توفیقات بیشماری است که باید این مسائل از سوی مسوولان برای مردم بیان شود.

محمدرضا آبی‌پور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان افزود: زنجان از بابت مساحت، نیروی کار و جمعیت در رده ۲۵ کشور قرار دارد و در زمینه اقدامات و توفیقات جزو پنج تا ۱۰ استان برتر کشور محسوب می‌شود و به این مسائل باید پرداخته شود چرا که مردم از این موضوع کمتر اطلاع دارند.

این  مسوول، با اشاره به افتتاح پنج پروژه اقتصادی بزرگ در استان در دهه فجر اضافه کرد: این پروژه ها با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزارو ۷۰۰ نفر بطور مستقیم و با حضور رییس جمهوری افتتاح شد که حاصل تلاش دستگاههای اجرایی به ویژه بخش خصوصی بود.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه بازگو نکردن این توفیقات ایراد بزرگی است، ادامه داد: همواره درجلسات مشکلات و ” قسمت خالی لیوان” برجسته می شود و همواره فکر می کنیم چنین فضایی حاکم است، انتظار می رفت رسانه های استان در اطلاع رسانی این رویداد مهم مشارکت بیشتری داشتند.

وی همچنین به فعالیت ۲ اتحادیه مهم و قوی در زمینه فرش استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه پیش از این پرداخت بیمه به افرادی که حتی فرشبافی نمی کردند در استان عرف شده بود که با سازوکارهای اتخاذ شده جلوی این کار گرفته شده است.

آبی‌پور صدور بدون نظارت دفترچه‌های بیمه فرشبافی را یکی از دلایل مشکلات عمده در این زمینه عنوان کرد و افزود: ضروری است فرشبافان واقعی شناسایی شده و بیمه فقط به افراد دارای دار قالی اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: بر این اساس با همکاری تامین اجتماعی استان نسبت به شناساییو  پوشش بیمه ای فرشبافان اقدام شد و ضروری است اتحادیه‌ها اعضای اصلی خود را شناسایی کرده و نسبت به بیمه فرشبافان واقعی اقدام کنند.

این مسوول در خصوص گزارش اداره کل فنی و حرفه ای در ارتباط با بکارگیری نیروهای ماهر ادامه داد: یک قانونی در این زمینه اعلام و الزام آور شده که  این مهم از طرق اداره کار استان ابلاغ شود تا واحدهای تولیدی از نیروهای آموزش دیده استفاده کنند.

 معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به شرایط تحریم و ایجاد مشکلات برای صنعت فرش، خاطرنشان کرد: وظایف مجلس بازنگری و به روز رسانی قوانین است و این در حالی است که تکالیف و انتظاراتی اعلامی، با آن چیزی که تکلیف شده تناسب ندارد و در خصوص فرش هنوز این قوانین بازنگری نشده است.

وی اظهار داشت: ضروری است مجلس شورای اسلامی نسبت به بازنگری قوانین به ویژه در حوزه فرش اقدام کند تا مشکلات این بخش در حوزه‌های مختلف حل شود.

به گفته آبی پور، حداقل  در ۱۰ سال گذشته عدم اصلاح قوانین مشکلاتی را موجب شده که این موارد باید برطرف شود.

Share this post