همکاری ارگان های مختلف باعث پویاترشدن سوادآموزی در استان می شود

همکاری ارگان های مختلف باعث پویاترشدن سوادآموزی در استان می شود

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: میانگین باسوادی استان زنجان در سال ۹۸ بر اساس برآورد استان۳۰/۹۶ درصد می باشد که در این زمینه باسوادی مردان  ۷۴/۹۷ درصد و میانگین باسوادی زنان ۹۵ درصد است که در این خصوص شهرستان ابهر با میانگین۵/۹۸ بالاترین نرخ باسوادی استان را دارد.

حسن مظفری در جلسه شورای پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان برگزارشد با اشاره به طرح های اجرایی حوزه سواد آموزی اظهار داشت: طرح های آموزش اولیای بی سواد، آموزش زنان و دختران بی سواد عشایر، پیوند سواد و زندگی، حلقه های کتابخوانی، خواندن با خانواده و طرح نماز کلید بهشت از جمله طرحهای اجرایی در سال جاری است.

وی ادامه داد: در حوزه سواد آموزی، ادارات مختلف و همچنین شرکت ها، فرمانداریها، شوراهای محلی مراکز بهداشت و درمان، کمیته امداد، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی زنجان کمک های بسیار خوبی را داشته اند لذا همکاری ارگان های مختلف باعث پویاترشدن سوادآموزی در استان می شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: حوزه سواد آموزی استان با محوریت شورای پشتیبانی در سال ۹۸ رتبه بسیار خوب و قابل تقدیر را در کشور کسب نمود که جا دارد از زحمات معاون محترم سیاسی امنیتی استاندار در این زمینه تقدیر وتشکر نمایم.

وی ادامه داد: همچنین تقدیر سازمانی در راستای برگزاری مسابقات کتابخوانی در سال ۹۸ و تقدیر سازمانی به خاطر برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس در حوزه سواد آموزی از دیگر افتخارات آموزش و پرورش استان زنجان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه به حجم های ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: سازمان نهضت سوادآموزی ۴ هزار و ۶۰۰ نفر حجم ابلاغی برای سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم در نظر گرفته است که خدا را شاکریم با تلاش همکارانم در معاونت سوادآموزی  اقدامات موثری صورت گرفته است و جا دارد از زحمات همه این عزیزان در استان تقدیر و تشکر نماینم لذا می‌توان گفت که حوزه سواد آموزی ما در سطح ملی حرفی برای گفتن دارد و اقدامات موثری را در راستای جذب افراد بی‌سواد و کم‌سواد انجام داده است که باز هم قابل تقدیر است.

Share this post