انرژی تجدید پذیر به ده‌ها مزیت قابل توجه استان اضافه می‌شود

اعلایی استاندار قزوین

انرژی تجدید پذیر به ده‌ها مزیت قابل توجه استان اضافه می‌شود

آوای میهن نیوز-استاندار قزوین گفت: در روند فعلی مدیریتی استان و با همت مدیران دستگاه ها، سرمایه گذاری در حوزه انرژی تجدیدپذیر در اولویت قرار دارد و به دنبال این هستیم که انرژی تجدید پذیر را به ده ها مزیت قابل توجه استان اضافه کنیم.
محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه احداث نیروگاه های خورشیدی در استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین برای سرمایه گذاری در حوزه تولید برق در قالب نیروگاه های خورشیدی ارزش و اعتبار ویژه ای قائل است و با تمام توان از این موضوع حمایت می‌کند.

وی افزود: در روند فعلی مدیریتی استان و با همت مدیران دستگاه‌ها، سرمایه گذاری در حوزه انرژی تجدیدپذیر در اولویت قرار دارد و به دنبال این هستیم که انرژی تجدید پذیر را به ده ها مزیت قابل توجه استان اضافه کنیم.

اعلایی گفت: در حوزه تولید و مصرف برق، استان قزوین جزو استان های بارز کشور به حساب می‌آید و خیلی از واحدهای تولیدی که اثرگذاری فرااستانی هم دارند امروز تنگناهای انرژی برق را حس می کنند و برای برون رفت از این مشکل باید چاره اندیشی کرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به نعمت خدادادی برای استحصال انرژی تجدید پذیر، استعدادهای جغرافیایی و ظرفیت بادی ارزشمندی که یک نعمت خدادادی مغفول در سال های گذشته بوده، استان قزوین می تواند یک مکان مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر باشد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه استان در حوزه تولید برق باید جدی تری و محکم تر وارد شود، اظهار داشت: استان ما یک تولیدکننده نسبتا قابل توجه برق در کشور به حساب می آید ولی این تولید، تبعات منفی زیست محیطی را هم به همراه دارد و در فصل تابستان و زمستان با تهدید محیط زیستی روبرو هستیم که برای استان ناراحت کننده است.

وی افزود: بر همین اساس ضرورت توجه به انرژی های تجدیدپذیر بر کسی پوشیده نیست و مجموعه مدیریتی استان پرداخت به انرژی تجدید پذیر را یک اولویت می داند.

اعلایی گفت: عمده مدیران فعال در حوزه اقتصادی استان، مدیران جوان، پرانرژی، باسواد، مبتکر و دلسوز برای پیشرفت استان و کشور هستند و همت کرده اند در حوزه های زیرساختی اتفاقات خوبی رقم بزنند. 

استاندار قزوین اضافه کرد: هر فعال سرمایه گذاری استان که برای فعالیت خود استان قزوین را انتخاب کند، همراهی و همت مدیران قزوین را به چشم خواهد دید و می توانند به راحتی ایده‌های سرمایه‌گذاری خود را در این استان اجرایی کنند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه استان قزوین دارای ظرفیت های مختلفی برای ورود سرمایه گذاران است، اظهار داشت: ظرفیت جغرافیایی استان به دلیل نزدیکی به پایتخت، نیروی انسانی متخصص، جوان و با انگیزه، با فرهنگ کاری خوب و قابل اعتماد و وجود محورهای مواصلاتی که به زودی به آن تردد هوایی تجاری و باری هم اضافه می شود از مزیت های اصلی استان است و می تواند یک عامل انگیزشی برای سرمایه گذاران باشد.

Share this post