مردم به صورت عقد مضاربه فعلادر اتو گالری غفاری سرمایه گذاری نکنند

مردم به صورت عقد مضاربه فعلادر اتو گالری غفاری سرمایه گذاری نکنند

دادستان تاکستان هشدارداد:
مردم به صورت عقد مضاربه فعلادر اتو گالری غفاری سرمایه گذاری نکنند/
اجازه نخواهیم دادحقوق عامه تضییع شود/
دادستان شهرستان تاکستان در نشست خبری با اهالی رسانه گفت:در سال گذشته و۳ ماهه امسال سعی کردیم موجودی پرونده های شعبات را کاهش دهیم که در این زمینه وضعیت مطلوبی را شاهدیم.
حسین رجبی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در دادسرای تاکستان در ۱۵ محور برنامه ریزی شده است افزود: در ابتدای سال ۹۸ تعداد یک هزارو شش فقره موجودی پرونده های مانده در دادسرا بود که تا پایان سال ۹۸ به تعداد۸۵۱ فقره رسید یعنی به عملکرد مثبت ۱۵۵ و ۱۶ درصد کاهش موجودی پرونده ها رسیدیم و امسال تلاش خواهیم کرد این موجودی به ۲۵ درصد برسد.
وی سپس با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم دادحقوق عامه تضییع شود اظهارداشت: گاهی شهرمان را خودمان متشنج وناامن می کنیم که جادارد در این زمینه فرهنگ سازی شود لذا باید از بکارگیری قمه وچاقو جدا خودداری شود واگر اینگونه سلاح های سرد در بین جوانان کمتر دیده شود جرایم نیز بسیار اندک می شود چرا که خشم کنترل در لحظاتی که سلاحی در دست نیست بسیار آسانتر است.
دادستان شهرستان تاکستان در ادامه از راه اندازی اولین قرارگاه حقوق عامه کشور در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان خبر داد وافزود:در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب در هفته قوه قضائیه مبنی بر احیای حقوق عامه با ارائه طرح تشکیل قرارگاه حقوق عامه و تائید آن در استان، این قرارگاه با حضور ۲۰ نفر عضو برای اولین بار در کشور تشکیل و کار خود را آغاز کرد.
رجبی گفت: با تقسیم این شهرستان به ۲۰ منطقه و انتخاب یک نفر از نخبگان، علما، خانواده‌های معظم شهدا، بسیجیان و یا هیئت امنای مساجد محل به عنوان عضو، این قرارگاه فعالیت خود را آغاز کرد.
وی سپس به برخی از وظایف قرارگاه منطقه‌ای حقوق عامه نیز اشاره کرد و افزود: اعضا این قرارگاه می‌بایست با حضور مستمر در منطقه و محلات مذکور، نسبت به شناسایی مواردی که حقوق عامه در منطقه تحت نظر آنان نقض شده است از قبیل زیست محیطی، بهداشت و سلامت عمومی، انفال، اموال عمومی، زیبا سازی شهری و… اقدام کنند.
وی تصریح کرد: همچنین اعضا موظف هستند نسبت به شناسایی مسببین نقض حقوق عامه اقدام و با هماهنگی دادستانی، به میزانی که امکان آن وجود دارد، از نقض حقوق عامه جلوگیری کنند.
باند ارزیابی اراضی در تاکستان دستگیر شدند
این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری باند ارزیابی اراضی در تاکستان گفت: ۸ نفر از اعضای باند ارزیابی اراضی به قیمت غیرواقعی، در این شهرستان دستگیر شدند.
رجبی اظهار کرد: این گروه که شامل شش نفر از افراد بومی شهرستان و یک نفر از ساکنین تهران هستند، با خرید اراضی خارج از محدوده شهر به میزان ۱۰ هکتار از آن برای آزادی سازی مجرمین و متهمین از زندان و همچنین اخذ تسهیلات از بانک‌ها در تاکستان استفاده می‌کردند.
وی افزود: باند مذکور در پرونده‌های نیابتی صادره از تهران به شهرستان تاکستان ورود کرده و زمانیکه دادگاه اقدام به صدور قرار وثیقه می‌نمود ضمن تبانی با کارشناس رسمی املاکی که به ارزش بسیار ناچیز خریداری نموده بودند را به قیمتی غیرواقعی ارزیابی و به دادگاه اعلام می‌کردند.
رجبی در خصوص زمان فعالیت این باند گفت: از دو سال پیش فعالیت این گروه آغاز شده و برخی از متهمین از طریق اقدامات مجرمانه آنها آزاد شده اند که تعداد آن در دست بررسی است.
این مقام قضائی تصریح کرد: در ارزیابی صورت گرفته توسط این باند ارزش اراضی ۷۴ میلیارد تومان برآورد شده در حالی که کارشناسان ثبتی قیمت اراضی را تنها ۴۰۰ میلیون تومان ارزیابی کرده اند.
به گفته وی تاکنون ۸ نفر در این ارتباط دستگیر شده و بررسی در خصوص اقدامات مجرمانه آنها همچنان ادامه دارد که به احتمال قوی نهمین نفر نیز به زودی دستگیر خواهد شد.
۸۰ طر ح قضائی توسط دادستانی تاکستان اجرایی شد
دادستان تاکستان سپس تصریح کرد: در راستای رعایت حقوق عامه تاکنون ۸۰ طرح قضایی توسط دادستانی در تاکستان اجرایی شده است.
رجبی اظهار داشت: رعایت حقوق عامه از اولویت‌های دستگاه قضائی در استان و شهرستان تاکستان است که در این راستا برنامه‌های مختلفی اجرا شده است.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۸۰ طرح قضائی توسط دادستانی تاکستان عملیاتی شده که رعایت حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم از جمله عناوین این طرح‌ها است.
این مقام قضایی تصریح کرد: تدوین و اجرای طرح‌های رعایت حقوق عامه در قراردادهای منعقده و تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان، برخورد با اهانت کنندگان به کارکنان دولتی در حین انجام وظیفه، الزام به نصب بنر عذرخواهی در ملأ عام در جرم توهین، برخورد با متعرضان و مزاحمین نوامیس مردم از جمله مواردی است که اجرا شده است.
دادستان تاکستان یادآور شد: طرح توقیف نشدن خودروها در سوانح جرحی، برخورد با رانندگان متخلف مخل نظم و آسایش عمومی، تذکر به متصدیان مراکز فروش که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، جمع‌آوری ولگردان و متکدیان، برخورد با خودروهای بدون پلاک، جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی اراضی مزروعی پس از برداشت محصول و پیشگیری از تخلف و جرایم انتخاباتی شهرستان تاکستان از دیگر طرح‌های اجرا شده توسط دادسرای شهرستان تاکستان است.
جمعیت کیفری تاکستان ۶ درصد کاهش یافت
دادستان شهرستان تاکستان گفت: از ابتدای سال تاکنون جمعیت کیفری شهرستان تاکستان شش درصد کاهش یافته است.
حسین رجبی اظهار داشت: کاهش جمعیت کیفری، کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها، تکریم و تجلیل ارباب رجوع، پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه و برخورد با جرایم خشن از جمله موضوعاتی است که در دادستانی تاکستان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
وی افزود: خوشبختانه با تلاش مستمر کارکنان قضائی و اداری، در حوزه کاهش جمعیت کیفری شهرستان تاکستان از ابتدای امسال تا کنون ۶ درصد کاهش را شاهد بوده ایم.
دادستان عمومی و انقلاب تاکستان بیان کرد: در سال ۹۷ ابلاغ ها ۵۸ درصد بود که در پایان سال۹۸ به۸۷ رسید یعنی رشد ۶۶ درصدی،که چشم انداز امسال ۹۵ درصد است و از آنجا که این نوع ابلاغ یکی از مواردی است که سبب کاهش اطاله دادرسی می‌شود، در حال حاضر میزان ارسال ابلاغ الکترونیکی در شهرستان نزدیک به ۹۰ درصد رسیده است.
این مقام قضائی شهرستان، با اشاره به سایر طرح‌ها در حوزه پیشگیری از وقوع گفت: این طرح‌ها شامل برنامه‌های آموزشی در ۱۴ مسجد و ۱۵ مدرسه با همکاری مجموعه ناجا به منظور کاهش وقوع جرم اجرا شده است.
وی، ضمن اشاره به تشکیل شورای حل اختلاف شهرستان گفت: ۳۰۰ فقره پرونده به شورای حل اختلاف وارد شده است که به تمامی این پرونده‌ها رسیدگی شده و رضایت مردم در این زمینه وضعیت مطلوبی داشته است.
رجبی در خصوص برگزاری انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی  نیز عنوان کرد: برنامه‌های بسیاری در این حوزه تدوین و اجرا شد یعنی سعی شد آسیب‌های دوره قبل شناسایی شود و برای دوره جدید نیز این آسیب ها به یک فرصت تبدیل شد از آنجائیکه بندهبه هیچ حزب وجناحی وابسته نیستم بدون هیچگونه مماشاتی انتخابات بسیار مطلوبی را برگزار کردیم ودر این مورد ۳ بار از کاندیدا های محترم تعهد کتبی گرفتم.
این مقام قضائی شهرستان با بیان این مطلب که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یک اصل اساسی وجود داشت، افزود: مهم‌ترین مسئله در این زمینه تشویق و ترغیب مردم برای حضور حداکثری صحنه انتخابات بود که ما تمام سعی خود را کردیم تا شهروندان در این امر مهم کشور حضوری پرشور داشته باشند که باز هم از مردم تقدیر وتشکر می کنم.
مردم به صورت عقد مضاربه در اتو گالری غفاری سرمایه گذاری نکنند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان سپس با اشاره به احتمال بالای کلاهبرداری توسط شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو گفت:‌ به مردم هشدار می‌دهیم تا پایان بررسی روند ثبت نام و واگذاری خودرو و تایید قانونی آن از خرید خودرو خودداری وبه صورت عقد مضاربه در اتو گالری غفاری سرمایه گذاری نکنند.
رجبی با تاکید بر احتمال بالای کلاهبرداری توسط شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو اظهار داشت: روند ثبت نام و خرید و فروش خودرو در تاکستان توسط دادستانی کاملاً رصد می‌شود و به همین خاطر به مردم توصیه می‌کنیم که فعلاً از پیش‌خرید خودرو و عقد قراداد مضاربه‌ای خودداری کرده تا تحقیقات دادستانی در خصوص شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو تکمیل شود.
وی با بیان اینکه بررسی قانونی روند اخذ خودرو در مسیر تحقیقات دادستانی و نیروی انتظامی قرار گرفته است، افزود:‌ در حال حاضر ثبت نام خودرو و سرمایه‌گذاری در این حوزه کار عاقلانه‌ای نیست و لازم است که مردم تا تا پایان بررسی روند واگذاری خودرو از سرمایه‌گذاری در بازار خودرو خودداری کنند.
افتتاح سامانه ارتباط تصویری دادستانی تاکستان با زندان مرکزی ومردم برخی از روستاها
وی افزود: همزمان با هفته قوه قضائیه سامانه ارتباط تصویری مجموعه دادستانی تاکستان با زندان مرکزی قزوین افتتاح شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: با اجرای این طرح دیگر نیاز به فرستادن محکومان از زندان مرکزی قزوین به شهرستان افتتاح سامانه ارتباط تصویری دادستانی تاکستان با زندان مرکزی قزوین تاکستان نیست و قضات از این طریق اظهارات متهمان و محکومان را دریافت می کنند.
وی ادامه داد: همچنین در راستای حقوق عامه در نظر داریم با مردم برخی از روستاها به صورت تصویری ارتباط برقرار کنیم.
رجبی افزود: کاهش اطاله دادرسی، هزینه‌های بیت المال ، آسیب‌های اجتماعی و سوانح جاده‌ای از دیگر مزایای این طرح است.

Share this post