۲ شهر کرونایی زنجان در وضعیت آبی قرار گرفتند

۲ شهر کرونایی زنجان در وضعیت آبی قرار گرفتند

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین وضعیت اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ کرونایی ۲ شهر زنجان آبی و ۶ شهر دیگر همچنان زرد است.

به گزارش آوای میهن نیوزدکتر پرویز قزلباش روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر مبنای همین گزارش رنگ کرونایی شهرهای ابهر و خدابنده آبی و شهرهای زنجان، خرمدره، ایجرود، طارم، سلطانیه و ماهنشان زرد است.

وی تصریح کرد:  با گذشت بیش از ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌هزارو ۱۱۴ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که روز گذشته یک مورد فوتی در سطح زنجان به ثبت رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری” تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی” به رقم ۴۳ هزارو ۱۷۴ نفر رسیده است.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر شمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان‌های این استان روند نزولی به خود گرفته است بطوری که اغلب شهرهای استان رنگ زرد کرونایی و برخی شهرها در وضعیت آبی قرار گرفته اند.

رییس  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای ۶ هزار و ۶۹۱ نفر در استان زنجان به کووید – ۱۹ ثابت شده و پنج هزار و ۵۲۳ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی  افزود: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی به کووید- ۱۹ همچنین مشکوک ۱۸ هزارو ۷۲۶ نفر است که شمار بستری روز  گذشته به عدد هفت رسید.

قزلباش با تاکید بر اینکه شرایط کرونایی کنونی استان شکننده بوده  و در صورت بی توجهی  و غفلت به پروتکل های بهداشتی اوج بیماری را شاهد خواهیم بود خاطرنشان کرد: بر این اساس از عموم مردم درخواست می شود همچنان به نکات بهداشتی توصیه شده پایبند باشند تا از وقوع پیک بعدی بیماری جلوگیری شود.

 

Share this post