تبلیغات زودهنگام داوطلبان مجلس در زنجان ممنوع است

دکتر رفیعی

تبلیغات زودهنگام داوطلبان مجلس در زنجان ممنوع است

آوای میهن نیوز – معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت:‌ تبلیغات زودهنگام داوطلبان مجلس شورای اسلامی ممنوع است و در استان با جدیت رصد و با متخلفان برخورد می‌شود.

 ابوالفضل رفیعی در نشست با خبرنگاران، افزود:‌ تبلیغات داوطلبان در زمان حاضر کاملا ممنوع است و نهادهایی برای بررسی، مستند سازی و پیگیری این تخلفات تعیین شده است.

وی یادآور شد: فرمانداری ها تخلفات را به هیات بررسی تبلیغات استانی که امسال برای اولین بار تشکیل شده است، گزارش و به تبلیغات زودتر از موعد، تخلفات دیگر و مواردی از این دست رسیدگی می کنند.

رفیعی با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام داوطلبان به طور کلی جرم است،‌ اظهار داشت:‌ گزارش های ارسالی از طریق فرمانداری ها در ستاد بررسی و به مراجع قضایی ابلاغ می شود.

وی افزود: کانال دیگری نیز در خود مرجع قضایی با عنوان ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تشکیل شده است که در آنجا با حضور اعضای نظارتی، گزارش های تخلفات تبلیغاتی ذکر و همانجا مصداق سازی می شود که پیگیری آن برعهده مرجع قضایی است.

رفیعی تصریح کرد: به طور کلی تعیین مصداق و پیگیری تخلفات و جرم در این حوزه بر عهده مرجع قضایی است.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: متاسفانه گزارش هایی از تخلفات به ستاد انتخابات ارسال می شود که کامل نیست و در برخی موارد در جاهایی اتفاق می افتد که دور از دسترس است.

رفیعی تاکید کرد:‌ در صورت وجود موارد و مصادیقی از جرم و تخلف، باید همه کمک کنند تا برای رعایت قانون و عدالت با تبلیغات زودهنگام برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در تبلیغات زودتر از موعد و نحوه تبلیغات نیز برخی تخلفات جرم انگاری شده است که مواردی برای اولین بار در قانون انتخابات آمده است.

Share this post