جشنواره فرهنگی رمضان در زنجان به صورت مجازی برگزار می‌شود

ربیع خانی

جشنواره فرهنگی رمضان در زنجان به صورت مجازی برگزار می‌شود

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی، ششمین جشنواره رمضان در این استان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 محمدربیع احمدخانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره با هدف تولید محتوا پیرامون ماه مبارک رمضان و همچنین در جهت حمایت از پویش “در خانه بمانیم” در راستای مبارزه با بیماری کرونا برگزار می‌شود، افزود: مشارکت جمعی برای فاصله گذاری اجتماعی، ترویج در خانه ماندن، تقدیر از کادر پزشکی درمانی و خدماتی، خاطرات ماه رمضان، رزمایش همدلی مهربانی از موضوعات این جشنواره هنری و مردمی است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره برای تمام گروه‌های سنی به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، به همراه سخنرانی، تقدیر از چهره‌های برتر قرآنی استان، اجرای سرود و تواشیح، برگزاری مسابقه علمی و تخصصی، برگزاری جلسات تفسیر و تدبر در قرآن کریم نهج‌البلاغه، برگزاری شب‌های شعر رمضان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره است.

احمدخانی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی،هنری و قرآنی رمضان در همه شهرستان های استان زنجان برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم در بستر فضای مجازی شاهد مشارکت تعداد بیشتری از علاقه‌مندان در این جشنواره باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برگزاری مسابقه دعاهایی از رمضان، محافل قرآنی، شب شعر رمضان، جلسات تدبر در قرآن کریم، مسابقات قرآن و نهجالبلاغه، نمایشگاه‌های هنری مجازی، برگزاری  نشست‌های ادبی با محوریت قصص قرآنی، طرح قرآن بخوانید و جایزه بگیرید از دیگر برنامه‌هایی است که به صورت مجازی و در قالب جشنواره رمضان اجرایی خواهد شد.

 

ربیع خانی

Share this post