نجات چهار مفقودی پس از ۷ساعت تلاش هلال احمر زنجان

نجات چهار مفقودی پس از ۷ساعت تلاش هلال احمر زنجان

آوای میهن نیوز-سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با بیش از هفت ساعت تلاش تیم های عملیاتی هلال احمر چهار مفقودی روستاهای زرنان و گلیجه سفلی به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

داود مهرگان در جمع خبرنگاران افزود:ساعت ۱۷:۵۷ دقیقه شامگاه شنبه گزارش مفقودی چهار نفر به ندای امداد اطلاع داده شد.
وی تاکید کرد: یک ‌تیم‌ واکنش سریع، یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات جاده ای عوارضی زنجان – قزوین و تیمی دیگر از پایگاه امدادی زنجان متشکل از ۹ امدادگر و نجاتگر، همراه با تجهیزات مورد نیاز و سه دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی به این هموطنان اعزام شدند.
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: به علت بارش برف و کولاک این‌ چهارمفقودی راه را در روستای زرنان گم کرده بودند که ۲ نفر از آنها برای دریافت کمک و پیدا کردن راه از دوستان خود جدا می شود.
مهرگان اظهارداشت: در روستای گیلجه سفلی ۲ نفری که برای کمک گرفتن از دوستان خود جدا شده بودند، نیز راه را گم می کنند.
وی یادآوری کرد: با تماس یکی از این مفقودی ها با ندای امداد و ارسال موقعیت جغرافیایی و جابجایی مکرر این مفقودی ها در زرنان و گلیجه سفلی پیدا کردن مکان دقیق دشوارتر می شد.
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با کمک دهیاری ها این روستاهای بیان شده، با بیش از هفت ساعت تلاش توسط تیم های عملیاتی هلال احمر زنجان مفقودی ها پیدا شدند.
مهرگان افزود: یکی از آنها نیز از ناحیه پا مصدوم شده بود که توسط هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.
وی ادامه داد: عملیات امدادرسانی و جستجوی ‌ مفقودان ساعت ۵۰ دقیقه بامداد یکشنبه با انتقال مصدوم به مراکز درمانی پایان یافت.
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.
گفتنی است، روستای زرنان در چهار کیلومتری شهر زنجان به سمت روستای تهم و روستای گیلجه سفلی نیز ۱۵ کیلومتری زنجان به تهم قرار دارد.

Share this post