همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ الزامی است

سرهنک عظیمی

  همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ الزامی است

 

آوای میهن نیوز- رئيس پليس راه استان از بارش برف در اغلب محورهاي مواصلاتي استان خبر داد و گفت:‌ رانندگان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی مجهز و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سرهنگ” محمدعلی عظیمی ” در گفت و گو با خبرنگار ما بیان داشت: بارش برف و باران، از صبح امروز در استان زنجان آغاز شده و كاهش شديد دما، لغزندگي سطح محورهاي مواصلاتي استان را به همراه داشته است.

وی با اشاره به باز بودن تمامی محورهای مواصلاتی استان زنجان ادامه داد:  محورهای مواصلاتی این استان با بارش برف همراه است و به همین دلیل سطح اغلب محورهاي مواصلاتی لغزنده و تردد در آنها به آرامي صورت مي پذيرد که برای رانندگی در این محورها همراه داشتن زنجير چرخ الزامي است.

رئیس پلیس راه استان زنجان از رانندگان خواست تا رعایت سرعت مطئنه و فاصله طولی خودرو و نیز استفاده از زنجیر چرخ را در زمان بارش برف مورد توجه داشته باشند و از رانندگي با سرعت بالا و سبقت گرفتن در جاده هاي برفي، شديدا بپرهيزند.

سرهنگ عظیمی تاکيد کرد: رانندگان براي تردد بايد از سالم بودن سيستم گرمايشي خودرو خود مطمئن و به همراه خود پوشاک گرم و مقداري خوراکي داشته باشند و حتي‌الامكان از سفرهاي غيرضروري خودداري کنند.

وی در پايان خاطرنشان کرد: لغزندگي جاده‌ها يکي از عوامل مهم واژگوني و تصادفات رانندگي است و رانندگان براي پيشگيري از حوادث ناگوار، ضمن حرکت با سرعت مطمئنه از توقف و شتاب ناگهاني پرهيز کنند.

Share this post