بنیاد مسکن حق ندارد زمین های دولتی را به افراد غیر واجد شرایط واگذار نماید+ فیلم

بنیاد مسکن حق ندارد زمین های دولتی را به افراد غیر واجد شرایط واگذار نماید+ فیلم

 

آوای میهن نیوز_رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: بنیاد مسکن حق ندارد زمین های دولتی را به افراد غیر واجد شرایط و به روشهای کج مدارانه واگذار نماید و اگر واگذار کرده باشد باید این زمین ها پس گرفته شود.

به گزارش میهن نیوز، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد پس از سوال خبرنگار ما که پرسید مدتهاست بنیاد مسکن در روستای پایین کوه با واگذاری کوه به برخی از افراد البته به گفته روستاییان کوه خواری میکند با دستور به دادستان زنجان برای بررسی موضوع اظهار کرد: اراضی روستایی و کوه روستای پایین کوه باید در اختیار عموم قرار گیرد تا استفاده عمومی شود نه اینکه در اختیار افراد خاصی قرار داده شود.

 

 

وی تصریح کرد: اگر بنیاد مسکن برخلاف ضابطه این زمین ها را به افراد غیر واجد شرایط واگذار کرده باشد باید بازگردانده شود چرا که بنیاد مسکن فقط می تواند زمین های دولتی را به افراد فاقد مسکن روستایی  که اهل همان روستا باشند واگذار نمایند تا در اختیار عموم قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: دادستان زنجان موضوع را بررسی کند ، اگر کوه خواری اتفاق افتاده یا انحراف از مقررات جاری صورت گرفته باشد، چه از طرف منابع طبیعی و چه بنیاد مسکن و چه  با دخالت های اشخاص متفاوت باید برخورد شود.

صادقی نیارکی تاکید کرد:  اگر  بنیاد مسکن زمین ها را تحویل کسی داده باشد و آن شخص درحال تراشیدن کوه است و این موضوع صحت داشته و خلاف ضوابط واگذار شده باشد باید برخورد انجام شود .

وی تصریح کرد:گاهی واگذاری اتفاق نمی افتد و زمین خواری به معنای واقعی شکل می گیرد، یعنی افرادی کوه را می تراشند تا به زمین تبدیل کنند   و مالک آن شوند و از سوی دیگر به شخصی واگذار می‌شود و مشخص می گردد که خلاف ضوابط داده شده است که در این صورت باید برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با انتقاد از اینکه چرا باید یک کوه که منابع طبیعی، محیط زیست و آثار ملی است به اشخاص واگذار گردد تصریح کرد: در این زمینه دادستانی با جدیت موضوع را بررسی نماید.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی با اشاره به اینکه اگر زمین خواری و کوه خواری صورت گرفته باشد حتماً باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد افزود: دادستانی پس از بررسی های لازم این موضوع را به اطلاع مردم برساند.

دادستان مرکز استان زنجان نیز در این زمینه گفت: پلیس اقتصادی به این موضوع وارد شده و به نتایج مهمی دست یافته است.

بهروز عباسی افزود: اگر واگذاری صورت گرفته باشد باید در راستای منافع عموم مردم باشد لذا دادستانی همواره در راستای حقوق عامه و حق مردم تلاش می کند تا مردم به حق خود برسند و در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

Share this post