افتتاح ۲۳ واحد مددجویی همزمان با هفته بهزیستی در زنجان

افتتاح ۲۳ واحد مددجویی همزمان با هفته بهزیستی در زنجان

آوای میهن نیوز- سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: ۲۳ واحد مسکن مددجویی همزمان با هفته بهزیستی با حضور خیرین و به صورت نمادین در شهرستان ایجرود افتتاح می‌شود.

نعمت ملکی در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، افزود: در این هفته ۱۲ طرح اشتغالزایی با حضور کارفرمایان نمونه و همچنین ۲ مرکز مشاوره در شهرهای زنجان و ابهر افتتاح می شود.

او شروع به کار ۲ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در خرمدره، دیدار کارکنان بهزیستی با امام جمعه و آغاز به کار نمایشگاه توانمندی جامعه بهزیستی شهرستان های ابهر و خرمدره را از دیگر برنامه های این هفته ذکر کرد.

این مسوول با بیان اینکه در زمان حاضر هشت درصد خانوارهای استان به تعداد حدود ۳۰ هزار شهروند زنجانی تحت پوشش بهزیستی استان هستند، ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۹ هزار خانوار مستمری دریافت می‌کنند.

او اظهار داشت: ۶۴ درصد خانوارهای تحت پوشش مستمری بگیر و ۳۶ درصد دیگر از سایر خدمات بهره‌مند هستند.

ملکی گفت: سال گذشته ۱۰۸ واحد مسکن به مددجویان واجد شرایط واگذار و برای یک‌ هزار و ۱۲۳ نفر شغل ایجاد شد.

سرپرست بهزیستی استان زنجان ادامه داد: زنان سرپرست خانوار نیازمند و دارای پرونده بهزیستی می توانند از پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی بهره مند شوند که باید حداکثر تا پنج سال نسبت به ارائه فیش واریزی خود اشتغالی به مددکار مربوط و ارائه لیست صورتحساب کارفرما به کارشناس اشتغال بهزیستی استان اقدام کنند.

او خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ۳۰ مرکز و دفتر مشاوره‌ خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در سطح استان فعال است که از این تعداد ۱۱ مرکز به صورت تخصصی در زمینه خانواده، ازدواج، کودکان با نیازهای ویژه و سلامت جنسی فعالیت می کند.

 

 

Share this post