با حضور مسوولان کشوری ولشگری معبر پادگان زنجان بازگشایی شد

با حضور مسوولان کشوری ولشگری معبر پادگان زنجان بازگشایی شد

آوای میهن نیوز: مراسم بازگشایی معبر پادگان که با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ، استاندار زنجان،نماینده مردم زنجان در مجلس، مسوولان کشوری ولشگری برگزارشد.
مردم زنجان شایسته بهترین‌ها هستند

شهردار زنجان در این آئین با اشاره به اینکه بازگشایی معبر پادگان بازگشایی یک شریان اصلی در شهر بود، گفت: این معبر در طول ۹۵۰ متر و عرض ۵۰ متر بازگشایی شد.

دکتر علیرضا فیروزفر در بود، اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های شهرداری اتمام معبر پادگان بود که معبر سردار شهید سلیمانی نام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این قسمت از معبر شهید سلیمانی یک شریان اصلی و حیاتی در سطح شهر بود، اضافه کرد: ۹۵۰ متر در عرض ۵۰ متر معبر پادگان بازگشایی شد و در یک سال گذشته ۵۰ درصد کار انجام شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه ۷۰ میلیارد تومان هزینه عملیات به روز شده معبر پادگان است، افزود: این مبلغ شامل تعهدات شهرداری در مقابل پادگان از جمله ساختمان‌ها، معابر و سردرب جدید نیز می باشد.

وی با بیان اینکه بازگشایی چنین معبری هزینه بالایی را نیاز داشت، اضافه کرد: خوشبختانه همکاری شد و بحث‌های تملکی از محل ارزش افزوده زمین‌های تغییر کاربری شده جبران شد.

فیروزفر گفت: از همکاری و پشتیبانی مسئولان به ویژه شخص استاندار، ارتش استان و سایر مسئولان در بازگشایی پادگان کمال قدردانی را داریم که شهرداری را در این امر خطیر همراهی کردند.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه با بازگشایی این معبر از ترافیک اتوبان ۲۲ بهمن کاسته شده است،اضافه کرد: یکی از برنامه های شهرداری کاهش ترافیک شهری است.

وی با اشاره به احصای مطالبات مردمی از سوی شهرداری گفت: سعی کردیم با احصای این مطالبات پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

فیروزفر با اشاره به اینکه ملت غیور ایران شایسته بهترین‌ها هستند و ما با ارائه خدمات بیشتر در خدمت مردم خواهیم بود، افزود: با بازگشایی یک معبر و آسفالت شهر خدمت را متوقف نخواهیم کرد و هیچ منتی هم بر مردم نیست، چون تکلیف بوده است.

استاندار زنجان:

پیشانی، فعالیت‌های مسئولان عمران شهری است

استاندار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اتفاقات خوب رخ داده در مدیریت شهری گفت: پیشانی، فعالیت‌های مسئولان عمران شهری است.

دکترمحسن افشارچی افزود: بخشی از مشکلات ما نقاط ناکارآمدی است که با یک انرژی مشخص قابل رفع است، ما گاها در جمهوری اسلامی سرمایه اجتماعی را می‌سوزانیم که موجب نارضایتی می‌شود.

استاندار زنجان افزود: گاها پروژه‌هایی هستند که سال‌ها بر زمین می‌مانند، چون ناهماهنگی وجود دارد و هر قدر این هماهنگی بیشتر شود، مسائل زودتر حل می‌شود.

وی اضافه کرد: کلنگ پروژه پادگان ۱۲ سال پیش بر زمین خورده است و مردم معطل مانده‌اند و این یعنی سرمایه اجتماعی از دست رفته است.

افشارچی با اشاره به اینکه ما باید ناکارآمدی‌های موجود را نقطه‌زنی کنیم، اضافه کرد: خوشبختانه این پروژه با همت شورا و شهرداری و همکاری پادگان افتتاح شد، البته مشکلاتی هم وجود داشته است، اما نهایتا به نتیجه شیرینی ختم شد.

استاندار زنجان اضافه کرد: ما باید از گذشته هم تشکر کنیم، چون ۵۰ درصد آن قبلا انجام شده بود، پس باید قدردان گذشتگان هم باشیم.

وی با تقدیر از شهردار و شورای شهر قبلی به خاطر همه زحماتی که برای افتتاح پادگان کشیدند، افزود: با این حال انرژی که در این دوره گذاشته شد، بسیار بیشتر بود.

افشارچی گفت: اطلاع دارم که پروژه‌های دیگری هم در حال تکمیل هستند که با همکاری و هماهنگی به نتیجه خواهد رسید و امیدوارم پس از این نیز اتفاقات میمونی در شهر رخ دهد، چون پیشانی، فعالیت‌ها عمران شهری است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

بباید افق های دورتر را ببینیم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: بزرگترین آزمایشگاه صنعت برق در زنجان ایجاد می‌‎شود.

دکتر مصطفی طاهری اظهارداشت: ما در عملکرد باید افق های دورتر را ببینیم و خوشبختانه با افتتاح معابر مذکور بخش اعظمی از ترافیک معابر اطراف حل شد.

وی تصریح کرد: ما باید افق ۲۰ ساله را ببینیم چون نصف جمعیت استان در شهر زنجان ساکن هستند و باید در پروژه‌های شهرداری این امر لحاظ شود.

وی افزود: به ویژه در پروژه‌های شهرداری باید طوری اقدام شود که اجرای پروژه بتواند هزینه خود را تامین کند و این امر شدنی است، یعنی پروژه طوری تعریف شود که اعتبارش تامین شود.

طاهری با اشاره به اینکه از جمله پیگیری‌های دوستان این است که دنبال صنایع پاک باشیم، اضافه کرد: ما اخیرا به دنبال توافق بزرگترین آزمایشگاه صنعت برق بودیم که کلی فارغ التحصیلان برق و آی تی در آن مشغول شوند.

وی گفت: ما تلاش می کنیم در این زمینه‌ها، شهر زنجان را که یک شهر دانشگاهی است را ارتقا دهیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری بحث آب خبر داد و گفت: برای این کار ما ۲۵ سال بعد را می‌‎بینیم و به فکر امروز و فردا نیستیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:

بازگشایی معبرهای داخل و شرق پادگان هدیه ارتش به مردم زنجان است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بازگشایی معبرهای پادگان موجب گره گشایی از کار مردم می شود، گفت: بازگشایی معبرهای پادگان هدیه ارتش به زنجانی‌ها بود‌

امیر نعمتی اظهارداشت: فلسفه وجودی نیروهای مسلح امنیت کشور است.

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران این توفیق را داشت که با بازگشایی معبرهای پادگان گرهی از کار مردم حسینی باز کند، اضافه کرد: بازگشایی معبرهای پادگان اتفاق مبارکی است که رخ داده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تیپ زرهی ۲۱۶ زنجان یادآور شهید مخبری است، افزود: پرروش چنین فرماندهانی مایه افتخار کشور است.

وی با اشاره به اینکه معبر اصلی غرب به شرق از زنجان می‌گذرد و یک بزرگراه حساسی در این استان واقع است، اضافه کرد: این معبر یک معبر گذرگاهی استراتژیک برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه غرب و شرق است.

وی با اشاره به اینکه تیپ زنجان نخستین تیپ زرهی است که در این معبر قرار گرفته است، گفت: هدف از استقرار ارتش در استان‎ها در وقوع اتفاقات است که در آن صورت مردم وجود و تاثیر حضور ارتش را در استان می‌‎بینند و همواره ارتش جایی که مردم نیاز داشتند، جزو اولین‌ها بوده است.

امیر نعمتی با اشاره به اینکه در پل سرذهاب اولین نیرویی که وارد عمل شد، ارتش بود، اضافه کرد: به مردم عزیز این استان هم قول می‌دهیم که سربازان ولایت به عنوان جزئی از نیروهای مسلح جانمان را در طبق اخلاص گذاشته‌ایم و بهترین زمان زندگی ما زمانی رخ داده است که توانسته‌ایم بهترین خدمت را به مردم ارائه دهیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

بازگشایی ارتش باقیات صالحات متولیان است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در این مراسم با تقدیر از همدلی و همکاری صورت گرفته در بازگشایی محورهای پادگان گفت: بازگشایی ارتش باقیات صالحات متولیان است.

حجت الاسلام پورخاقان در آیین بازگشایی محور پادگان افزود: وحدت و همدلی که در بازگشایی پادگان رخ داد؛ قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ همکاری و همدلی باید در نزد همه مسئولان تعالی پیدا کند، اضافه کرد: اگر امروز می‌گوییم ۵۰ درصد از بازگشایی محورهای پادگان با تلاش گذشتگان بوده پس باید قدردان زحمات آنها هم باشیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: برای اجرای این پروژه بزرگ زحمات بسیاری کشیده شده است که ما امروز قدردان آن هستیم.

پورخاقان افزود: در طول یک سال گذشته با زحماتی که شهردار و شورا و ارتش جمهوری اسلامی و همه افرادی که در این راستا تلاش کردند، محور پادگان بازگشایی شد.

وی گفت: بنای مقام معظم رهبری از همان ابتدا این بود که اراضی مربوط به پادگان‌های نیروهای مسلح تا آنجا که امکان دارد، به خارج از شهرها انتقال پیدا کند که یکی از آنها اراضی پادگان زنجان بود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دستور بازگشایی پادگان سال ۱۳۸۵ توسط مقام معظم رهبری صادر شد، اضافه کرد: در نیروهای مسلح فرد تصمیم گیرنده نیست و فرمانده کل قوا باید اجازه واگذاری را صادر کنند.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی محورهای پادگان باید سلسله مراتب طی می‌شد، اضافه کرد: دستور صادر شده درباره این پادگان بسیار ارزشمند است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح در خدمت مردم هستند، افزود: نیروی مسلح پشتوانه امن جامعه و زینت حاکمان هستند و این باقیات صالحات که نیروهای مسلح از خود به جای گذشته اثرات مثبتی در اذهان مردم خواهد داشت.

پورخاقان افزود: اگر امروز به دنبال این است که ارکان نظام جمهوری اسلامی به ویژه نیروهای مسلح را بکوبد، علتش این است که یکی از ارکان پایداری نظام نیروهای مسلح هستند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: خوشبختانه امروز با همکاری ارتش کمربندی شمالی شهر شهید پرور زنجان بازگشایی شده است و ترافیک محورهای اطراف سبک تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر تصادفی که کمتر رخ دهد، باقیات صالحات است و دعای خیر مردم را خواهد داشت.

 

 

Share this post