مسائل و مشکلات کشور باید ریش یابی و سپس حل شود

مسائل و مشکلات کشور باید ریش یابی و سپس حل شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در همایشن و معلمان و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان گفت:مسائل و مشکلات کشور باید ریش یابی و سپس حل شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان،مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز (۲۵ آبان‌ماه) در همایش هزار نفری نومعلمان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان زنجان با بیان اینکه در کشور ما ممکن است مسائل و مشکلات زیادی وجود داشته باشد، اظهار کرد: باید وقت گذاشته و ببینیم کدام یک از این‌موارد را در اولویت برطرف کردن قرار دهیم.

وی با توضیح اینکه معمولا یک مسئله را حل کرده و بعد مشاهده می‌کنیم در روند کار مسائل زیادی وجود دارد، متذکر شد: باید بررسی کنیم و ببینیم کدام کار است که اگر حل شود می‌توان مسائل زیادی را حل کرد و به طور خلاصه می‌توان گفت باید مسائل و مشکلات را ریشه‌یابی کنیم که در این صورت می‌توان در حل مسائل عملکرد بهتری داشت.

طاهری با تاکید بر اینکه حل مشکلات به صورت ریشه‌ای تاثیرگذاری بیشتری دارد و می‌تواند منجر به حل مشکلات بیشتری شود، اضافه کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز حل مشکلات اصلی و ریشه‌ای کشور است.

وی با اشاره به اینکه گاهی مسائل و مشکلات را ریشه‌یابی کرده‌ایم اما عملاً از آنها نتیجه نگرفته‌ایم، متذکر شد: دلیل این امر نیز آن است که در اجرا از کسانی استفاده شده که کننده‌کار نبوده و برای حل این مسائل تربیت نشده‌اند.

این مسئول با تاکید بر این موضوع که ریشه حل بسیاری از مشکلات در کشور تربیت نیروی انسانی است، تصریح کرد: با توجه به همین موضوع اصلی‌ترین مسئله در کشور ما مسئله آموزش‌وپرورش است که اگر تربیت در آنها درست انجام شود تاثیر خود را در همه جا خواهد گذاشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با توضیح اینکه معلم یکی از عناصر اصلی در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش‌وپرورش به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: دلسوزی یکی از ویژگی‌های اصلی یک معلم است که اگر فرد داشته باشد می‌تواند کل کشور را آباد کند.

Share this post