دهه فجر دهه عزت، عظمت، اقتدار و ایثار است

دهه فجر دهه عزت، عظمت، اقتدار و ایثار است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه دهه فجر دهه عزت، عظمت، اقتدار و ایثار است، افزود: در این روز تاریخی امام خمینی با کمک جوانان برومند و سلحشور که عاشقانه گوش به فرمان امام خود بودند و امروز نیز همین نسل گوش به فرامین جانشین برحق ایشان هستند، قدم بر خاک کشورمان گذاشتند و ۱۰ روز پس از آن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که پیروزی انقلاب، به معنی شکست استکبار و استبداد بود.

فتح الله حقیقی در مراسم متمرکز استانی گلبانگ انقلاب با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه آموزش و پرورش استان گفت: با حضور وزیر ارتباطات و فناوری در این استان مقرر شد ۹۹ سایت در روستاهای فاقد اینترنت ایجاد شود و با این اقدام ۱۵ هزار خانوار روستایی و ۲۵۳ مدرسه از این فناوری بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: از مجموع یک‌هزار و ۶۷۵ مدرسه فعال استان ۶۵۳ مدرسه شهری بوده که به اینترنت پر سرعت متصل هستند و یک‌هزارو ۱۱۲ مدرسه استان نیز در مناطق روستایی قرار گرفته اند که از این تعداد ۲۹۳ مدرسه فاقد اینترنت هستند که این مشکل به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام و پس از بررسی از سوی وزیر مربوطه مقرر شد که در این راستا ۹۹ سایت ایجاد شود.

مقام عالی دولت در استان اضافه کرد: بر این مبنا با راه اندازی این تعداد سایت ۱۵ هزار خانواده روستایی به اینترنت پرسرعت متصل می شوند و طبق برنامه ریزی ها این کار در سه مرحله پیش بینی شده که مرحله آخر پایان اسفند امسال است.

این مسوول ادامه داد: مقرر شده بود که ۹۹ سایت تا پایان اسفند ایجاد شود که با اقدامات انجام گرفته این کار با مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار انجام گرفت که در دهه فجر امسال افتتاح می شود که از جمله اقدامات مهم محسوب می شود.

دانش آموزان در خصوص  وقایع انقلاب مطالعه کنند

 حقیقی درادامه اضافه کرد: نسل جوان در خصوص چگونگی به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب آگاهی و اطلاع لازم را کسب کنند و بدانند که در طول انقلاب افراد بی شماری از جمله دانشمندان هسته ای جان خود را در راه اعتلای کشور از دست دادند و باید قدردان انقلاب باشیم.

این مسوول ادامه داد: مطالعات این مهم را نشان می دهد که انقلاب اسلامی از چه پشتوانه عظیم و بزرگی برخوردار بوده که دشمنان به رغم تمامی شیطنت ها و بهره گیری از ظرفیت های خبیثانه خود هیچ اقدامی نتوانستند علیه مسیر حرکت انقلاب اسلامی انجام دهند.

حقیقی افزود: انقلاب اسلامی ما، انقلاب الهی بود چرا که رهبر الهی داشت و دارد، مردم بصیر و اندیشمند ارزشمندی دارد و از طرفی این انقلاب برای بسط عدالت شکل گرفت و در این میان بیگانگان و استکبار و استبداد توان و درک مورد نظر انقلاب اسلامی را ندارند و به همین دلیل دست به توطئه های مختلفی می زنند.

وی اظهار داشت: آمریکایی ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه ها و توطئه های مختلفی را علیه کشورمان اجرا کرده اند و نکته مهم اینکه سیاست های مختلف آنان توسط مردم انقلابی کشورمان عقیم مانده و به خودشان برگشته است.

استاندار زنجان در ادامه به کسب رتبه نخست برتر شورای آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: رساندن سیستم آموزشی به رتبه برتر، کار ارزشمندی است و مهم حفظ و نگهداری آن است.

حقیقی با اشاره به پرداخت عوارض تا سقف پنج درصدی شهرداری ها به آموزش و پرورش نیز افزود: در زمان حاض دریافت این عوارض نسبت به سال ۹۷ پنج برابر شده که حرکتی خوبی انجام گرفته است.

۱۵ هزار مسکن برای فرهنگیان زنجانی احداث می شود

استاندار زنجان در خصوص احداث مسکن برای فرهنگیان زنجانی نیز گفت: طبق ساز و کارهای انجام گرفته ۱۵ هزار مسکن ملی برای این قشر در استان احداث می شود که تا کنون  عملیاتی اجرایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد آغاز شده که حداکثر تجهیز کارگاه و طاق دوم رسیده و برای سه هزار واحد دیگر نیز در تدارک خرید زمین مورد نیاز هستیم.

وی اضافه کرد: استان برای ارج نهادن به قشر فرهنگیان کمیته ای به ریاست معاون عمرانی استانداری تشکیل داده است که در آن مشکلات احتمالی همه متقاضیان گروه هدف که در طرح ملی اقدام مسکن ثبت نام کرده اند، مورد بررسی قرار می گیرد.

حقیقی در ادامه به فعالیتهای بی شائبه معلمان در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: این بیماری به گسترش آموزش مجازی گروه‌های هدف منتهی شده و در این میان دانش آموزان بدانند که زنجان در بسیاری از شاخص ها استان موفقی در کشور بوده است.

وی اظهار داشت: استان در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اقدامات متعددی را انجام داده و موفقیت های نیز حاصل شده که درصورت کوچکترین غفلت و تعلل بیماری در موج چهارم فاجعه آفرین خواهد بود و بر این اساس رعایت پروتکل های بهداشتی تا کنترل نهایی آن امری مهم و ضروری است.

به گفته این مسوول همه باید در حفظ شرایط کنونی کرونایی استان و ارتقای آن پیشگام باشند و رنگ بندی ها نباید فریبنده باشد و در این میان دانش آموزان سفیر سلامت خوبی برای خانواده های خود هستند. 

Share this post