بکارگیری افراد توانمند و متشخص در سطح ستاد و ادارات

بکارگیری افراد توانمند و متشخص در سطح ستاد و ادارات

 

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبرداد:

بکارگیری افراد توانمند و متشخص در سطح ستاد و ادارات

 

 

 

*حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان  در ارتباط زنده با مدیران مدارس ناحیه یک زنجان که در بستر شبکه شاد برگزار شد گفت: ایام بیماری کرونا ،نقش بسیار والای معلمان را در بحث آموزش و تربیت دانش آموزان نشان داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ، مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت استان ضمن تقدیر از زحمات مدیران مدارس و معلمان در ایام سخت بیماری کرونا اظهار داشت: مدیران مدارس ما ، باید تئوری پرداز و عملگرا بوده و دارای ایده و خلاقیت باشند و این ایام نشان داد که مدیران آموزشگاه های ما این گونه اند.

وی در ادامه افزود: مدیران مدارس ، باید سواد ارتباطی با دانش آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی را داشته باشند .آنها باید در ارتباط با دانش آموزان و آگاهی از وضعیت تحصیلی آنان در شبکه شاد و شناسایی دانش آموزان نیازمند در این حوزه و نیز ارتباط با دبیران و معلمان و آگاهی از وضعیت و مشکلات آنها،همچنین  ارتباط با اولیای دانش آموزان اهتمام جدی نمایند.

داشتن اتاق فکر در آموزشگاه ، رصد مسائل روز مدرسه ، برنامه‌ریزی برای ایام کرونایی و پساکرونایی از لحاظ آسیب شناسی دانش آموزان در ابعاد مختلف روانی و تربیتی ، رسیدگی به دانش‌آموزان محروم روستایی در راستای تحقق عدالت آموزشی و اقدام در جهت رفع نیازهای سریع آنان در ایام کرونایی از لحاظ عدم دسترسی به فضای مجازی ، ارتباط با افراد خیر و نهادها و سازمان‌هایی که می‌توانند در زمینه کارهای خیر پیشقدم باشند از مهمترین موضوعاتی بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان بدانها تاکید کرد.

 مظفری در ادامه این گفتگوی زنده با تاکید بر اینکه همه معلمان سعی کنند قبل از شروع تدریس روزانه ی خود حدود ۲ دقیقه در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا و رعایت مسائل بهداشتی با دانش آموزان سخن بگویند تصریح کرد:  در شرایط کنونی حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان و امیدآفرینی برای جامعه نیاز ضروری ماست که همه باید در این زمینه تلاش نمایند.

وی اضافه کرد:ما باید با خلق محیطی آرام و بانشاط، شرایطی را فراهم کنیم که فکر و ذهن مدیران مدارس، فقط مسائل آموزشی باشد و دغدغه دیگری نداشته باشند.

مظفری با اشاره به اینکه دستگاه تعلیم و تربیت باید فارغ از بحث های جناحی و گروهی ،به ماموریت های اصلی خود بپردازد خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش متعلق به همه آحاد جامعه است و باید از این فرصت بدست آمده در جهت خدمت به دانش آموزان و معلمین عزیز استفاده شود و در این راستا باید افراد توانمند و متشخص در سطح ستاد و ادارات بکارگیری شوند تا ضمن حمایت و تقویت مدیران و حفظ شان و جایگاه معلمان، فاصله بین صف و ستاد کم شود.

وی در پایان از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بی دریغ امام جمعه محترم، استاندار پرتلاش و نمایندگان گرانقدر مجلس که در جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش ،حامی دستگاه تعلیم تربیت هستند تقدیر و تشکر کرد.

Share this post