مقابله با چالش‌های فضای مجازی نیازمند آموزش سواد رسانه است

مقابله با چالش‌های فضای مجازی نیازمند آموزش سواد رسانه است

آوای میهن نیوز- دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی (نسرا) در زنجان گفت: مقابله و روبه‌رو شدن با چالش‌های فضای مجازی و دروغ‌های رسانه‌ای نیازمند یادگیری و آموزش سواد رسانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌فاطمه عباسی امرروز شنبه در نشست خبری، افزود: مدیریت چالش‌های فضای مجازی نیازمند توجه به حوزه جنگ نرم به عنوان یکی از نیازهای اساسی کشور است چون فضای ابری رسانه‌ها در دنیای امروز موجب شده نور حقیقت و اتفاقات واقعی در پشت آن پنهان شود.

وی افزود: برخی از رسانه‌های امروز، اتفاقات و موضوعات را آن طور که به نفعشان هست روایت می‌کنند و مخاطبان را در معرض انبوهی از پیام‌های رسانه‌ای قرار می‌دهند.

دبیر نسرا در استان زنجان با بیان اینکه شهروندان برخی از این پیام‌های رسانه‌ای را انتخاب نکرده‌ یا حتی نخواسته‌اند در معرض هجمه این پیام‌های رسانه‌ای قرار بگیرند، گفت: برای زندگی در این شرایط چاره‌ای نداریم جز اینکه این پیام‌ها را دریافت و تحلیل کنیم و برای این کار، نیاز به سواد رسانه‌ای داریم.

وی اضافه کرد: در دنیای امروز برای رو به‌ رو شدن با چالش‌های به روز فضای مجازی و چاله‌های عمیق دروغ‌های رسانه‌ای یادگیری و آموزش سواد رسانه حرف اول را می‌زند.

عباسی تصریح کرد: مرکز فضای مجازی بسیج فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه آموزش سواد رسانه با هدف آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه انجام می‌دهد و با فعالیت پررنگ و پرشور بسیجیان در عرصه جنگ نرم و فضای مجازی روز به روز قدم‌های بلندتری را برای مقابله با هجمه رسانه ای دشمن بر می‌دارد.

دبیر نسرا در استان زنجان گفت: هدف این مجموعه از آموزش سواد رسانه‌ای آن است که به مردم یاد دهد در قدم اول متفکر باشند و از رسانه‌ها شناخت کافی به دست آورند و در برابر پیام‌های رسانه‌ای خوب فکر کنند.

وی گفت: شهروندان با پیام‌های خنثی مواجهه نیستند بلکه با انبوهی از پیام‌هایی رو به رو می شوند که انتشار این پیام‌ها برای برخی منافعی به دنبال دارد.

عباسی افزود: شهروندان در این گونه هجمه رسانه ای با پیام‌های جهت‌دار مواجهه هستند؛ یعنی تولیدکنندگان پیام‌های رسانه‌ای، آنها را به سمتی می‌برند و باید نحوه مقابله و مواجهه با آنها را به شهروندان آموزش داد.

Share this post